Ir ao contido principal

Manual Alma - Adquisicións

Manual sobre as tarefas e fluxos de traballo de Adquisicións en Alma

4.1. Empaquetado manual

A agrupación de liñas de orde de compra (POL) é o proceso de crear a orde de compra (PO) que será enviada ao provedor. A agrupación pode ser manual ou automática. 
Se ao crear a POL se seleccionou AGRUPACIÓN MANUAL, atoparemos as POL no menú Adquisiciones >>Líneas de orden de compra >> Paquete


 

Cando facemos clic en "Paquete" obtemos a mesma lista que se fixésemos clic en "Todas as líneas de orden de compra", pero esta prefacetada por: Paso del flujo de trabajo: Agrupación manual

 

 

 

Abrirase a pantalla coas líñas de orde de compra para agrupar manualmente. 
Seleccionamos as liñas de orde de compra que desexamos incluír na orde de compra e pulsamos o botón de accións na parte superior da lista de resultados Crear nueva orden de compra.

 

 

Aparece unha nova pantalla coa Orden de compra. Seleccionar unha das seguintes opcións: 

 

 

  • Guardar: a orde de compra gárdase. Esta opción utilízase se non está seguro de querer que a orde de compra continúe ata a seguinte etapa do fluxo de traballo de compra. Pasará a Revisar (orden de compra).
  • Guardar y continuar: a orde de compra é agrupada nunha Orde de compra (PO) e o pedido envíase ao provedor. O estado das Liñas de orde de compra pasa a Enviada.

 

Hai que ter en conta que para poder agrupar liñas de orde de compra tanto de forma manual como automática, ALMA ten en conta:

  • O mesmo provedor.
  • A  biblioteca propietaria da Liña da orde de compra sexa a mesma.
  • O tipo de POL: exemplar único ou continuo.
  • O método de adquisición.

 

4.2. Empaquetado automático

Se ao crear a Liña de orde de compra NON se seleccionou Empaquetado manual, durante a noite as liñas da orde de compra son agrupadas automaticamente con outras similares nunha única Orde de compra (PO) e son enviadas ao provedor.


Ao agrupar as liñas de orde de compra automaticamente Alma ten en conta:

  • O mesmo provedor.
  •  A  biblioteca propietaria da Liña da orde de compra sexa a mesma.
  • O tipo de POL: exemplar único ou continuo.
  • O método de adquisición.

Atoparemos as POL que están en agrupación automática en Adquisiciones >> Líneas de orden de compra >> Todas las líneas de orden de compra. Nas facetas Paso del flujo de trabajo: Agrupación automática.

 

Se non queremos esperar a que Alma execute a tarefa pola noite, podemos forzar a creación dunha nova orde de compra seleccionando as liñas de orde de compra que desexamos incluír na orde de compra e pulsando o botón Crear nueva orden de compra (seguindo os pasos de agrupación manual).

 

 

4.3. Ordes de compra en revisión

Se as Ordes de compra (PO) conteñen información obrigatoria insuficiente ou errónea, envíanse automaticamente a revisión. Pódese acceder ás ordes de compra en revisión mediante o menú Adquisiciones >>  Orden de compra >> Revisar (orden de compra)

 

 

Ábrese a pantalla Órdenes de compra en revisión. No botón de opcións situado á dereita podemos visualizar, editar ou incluso borrar.

 

 

Despois de corrixir ou engadir a información obrigatoria, seleccionar unha das seguintes opcións para continuar co fluxo de traballo:

  • Guardar : A orde de compra gárdase. Esta opción utilízase se non se está seguro de querer que a orde de compra continúe ata a seguinte etapa do fluxo de traballo de compra.
  • Guardar y continuar: A información que se modificou é gardada, a orde de compra segue no seu fluxo de compra.
     

4.4. Cancelar ou borrar pedidos

 

  1. Cancelar pedidos: Para cancelar unha liña de orde de compra (POL) xa enviada ao provedor, unha vez localizada seleccionar Cancelar línea.

 

Ábrese unha ventá emerxente na que debemos elixir a razón da cancelación: Cancelado polo provedor ou Cancelado pola biblioteca. Podemos engadir unha nota ao respecto. Marcando a caixa Enviar cancelación al proveedor envíaselle automaticamente unha mensaxe por correo electrónico informándolle da cancelación.
É necesario especificar que debe facerse co rexistro bibliográfico se a cancelación desta liña de orde de compra fai que quede sen exemplares. Para iso, seleccione unha das seguintes opcións da lista despregable: 

  • No hacer nada: deixar o rexistro bibliográfico na base de datos. 
  • Eliminar registros bibliográficos: eliminar o rexistro bibliográfico da base de datos. 
  • Suprimir registros bibliográficos: deixar o rexistro bibliográfico na base de datos, pero suprimilo en PRIMO.

 

Seleccionar Guardar. A liña de orde de compra é cancelada. Veremos unha nova pantalla que nos di que a Liña de orde de compra agora está en estado Cancelado.
Unha POL enviada pode ser cancelada por varias razóns, pero despois podemos necesitar reabrila para utilizar os metadatos e cambiar outros como provedor, fondos....
Buscaremos a liña de orde de compra e a reabriremos.

 

 

Agora volverá quedar En revisión. ALMA volve permitir editar a Línea de orden de compra, Solicitar ahora ou Borrar.

 

       2. Para borrar unha orde de compra (PO) mediante o menú Adquisiciones >> Orden de compra >> Borrar orden de compra.

 

Seleccionar unha orde de compra da lista de selección rápida e clicar Borrar orden de compra

 

Seleccionar Confirmar no cadro de diálogo de confirmación para eliminar a PO.