Táboa de contidos
Crear unha liña de orde de compra é o primeiro paso no Fluxo de traballo de compras.
Ao principio da creación da orde de liña de compra (POL) hai dous campos que deberá cubrir obrigatoriamente:
o Un tipo de compra para materiais físicos creará rexistros de ítems e seguirá o fluxo de traballo de Recepción.
o Un tipo de compra de recursos electrónicos pode crear rexistros de portafolio e seguir o fluxo de traballo de Activación.
o As ordes de compra para subscricións determinan que debe seguirse un proceso de Renovación.
No Tipo de línea de orden de compra despréganse as opcións que se axusten ao pedido que se quere realizar. Baixo Recomendado aparecen os tipos que serán os máis habituais. Se non atopamos o tipo adecuado despregar Outro, e aparecerán máis opcións
Ao seleccionar a Biblioteca propietaria que vai xestionar a POL aparecerá a opción Asignar inventario manualmente, que deixaremos sen marcar.
ALMA crea un rexistro de existencia e un rexistro de exemplar para a ubicación creada por defecto, con valores asignados tamén por defecto. Este rexistro pode ser editado despois en calquera momento.
Seleccionar a caixa Asignar inventario manualmente significa que o sistema non creará de modo automático os rexistros de ubicación e exemplar que, en cambio, deberán ser creados manualmente con posterioridade.
Unha vez seleccionadas biblioteca propietaria e tipo de liña de orde de compra, pulse sobre Crear línea de orden de compra . Confirme e xa lle aparecerá creada a POL, co identificador que lle dá o sistema (p.ex. POL-257 ).
Desde o momento de creación dunha orde de compra ata a finalización do proceso, a POL pasará por unha serie de estados, segundo o punto do fluxo no que se encontre.
O rexistro da liña de orde de compra componse de varias seccións, onde se deben introducir os datos necesarios para xestionar a liña de orde de compra. Os campos marcados con asterisco son obrigatorios
Método de adquisición: por defecto aparecerá Compra. Utilizaremos Compra en el sistema del proveedor cando non xestionamos a compra a través de Alma, polo que Alma non a enviará ao provedor.
Tipo de material: seleccione do despregable o tipo de material.
Empaquetado manual: Importante, ao seleccionar esta opción, o sistema permitiralle agrupar manualmente a POL con outras Liñas de orde de compra de características similares (provedor, tipo de material) nunha Orde de compra ou PO. En caso de non seleccionar esta caixa, a POL, se non ten alerta ninguna que a deixe en estado de revisión, pasaría a estar en estado de agrupación automática e enviarase o pedido ao provedor pola noite.
Línea de orden de compra asociada: Introduza unha liña de orde de compra asociada ou seleccione Buscar á dereita do campo para seleccionar unha liña de orde de compra asociada das que se mostran nunha lista. Recoméndase ter unha Liña principal da orde de compra (con información do fondo) e unha Liña de orde de compra técnica adicional para as subscricións combinadas (por exemplo papel + en liña)
Para crear máis exemplares debe marcar +Añadir exemplares, e na ventá emerxente que se abra, indicar o número de exemplares que desexa ordenar, xunto coa ubicación e a política de exemplar.
Financiación: fondos. Escriba ou seleccione da caixa despregable o fondo adecuado, dentro dos que se lle mostrarán, que serán os que correspondan á Biblioteca propietaria. Debe observarse que a cantidade que compromete ao fondo sexa a correcta, é dicir, o prezo dos ítems solicitados co desconto aplicado ao provedor. Mostrarase a porcentaxe aplicada (o habitual será 100%) e o diñeiro comprometido.
É posible dividir o importe da compra en máis dun fondo, seleccionando Añadir fondo e introducindo a porcentaxe de financiación que se considere.
Se se detecta algún erro no fondo, pódese borrar seleccionando a opción de editar e logo borrar.
- Primer código de informe: indica o formato do material.
- Segundo código de informe: tipoloxía do documento.
- Tercer código de informe: determina a orixe dos presupostos con que se financia a adquisición.
- Cuarto código de informe: tipoloxía do peticionario ou usuario a quen vai destinada a obra.
- Quinto código de informe: Centro que xestiona a adquisición.
Pódese acceder ás accións informativas no panel lateral dereito da POL.
Estas accións inclúen:
Despois de introducir a información da POL, na parte superior encontrará unha serie de accións funcionais para continuar:
Ademais, na parte superior encontrará outras accións funcionais:
Para pechar unha liña de orde de compra seleccionar Pechar na lista de accións e seleccionar Confirmar na caixa de diálogo de confirmación. Ao pechar as liñas de Orde de compra o inventario non se elimina. Cando se pechan liñas de orde de compra libéranse compromisos. Pódense engadir notas e adxuntos a unha liña de Orde de compra mesmo cando está pechada.
As Liñas de orde de compra ás que lles falta información obrigatoria ou conteñen erros, quedan con estado En revisión. As POL que requiren revisión aparecen na páxina de liñas de orde de compra en revisión: Adquisiciones >>Líneas de orden de compra >> Revisar (Línea de orden de compra).
Cando facemos clic en “Revisar (liña de orde de compra)” ábrese a pantalla de Liñas de orde de compra en revisión prefacetada por:
Se eliminamos o filtro Asignadas a mí, temos os seguintes filtros de Asignación:
Cando una POL está En revisión para modificarla é necesario Editar a POL.
Seleccione Editar para revisar e, no seu caso, corrixir a POL.
Ao finalizar, tes dúas opcións:
Créanse reclamacións para liñas de orde de compra cando unha orde non chega ou non se activa na data prevista. Esta data vén determinada pola información asociada ao Provedor respecto aos prazos de entrega do material e os períodos de graza das reclamacións.
As POL con reclamacións poden verse en Adquisiciones >> Líneas de orden de compra >> Reclamación
Tamén se pode abrir esta páxina se selecciona Líneas de orden con reclamación, na lista de tarefas do menú permanente.
Cada noite Alma executa un proceso para identificar os elementos non recibidos na data prevista e envía reclamacións automaticamente ao provedor. Soamente están activadas as reclamacións automáticas para liñas de orde de compra físicas unha única vez e nas que o método de adquisición é Compra. As outras pasan igualmente á lista de tarefas de liñas de orde de compra con reclamacións pero non se envían ao provedor.
Cando un ou máis exemplares dunha liña de orde de compra están en reclamación, a ligazón En reclamación aparece en azul xunto ao estado da liña de orde de compra.
Ademais, para exemplares físicos, a sección Ejemplares en reclamación aparece no panel Detalles da POL, debaixo da sección Ejemplares pedidos, e enumera cada un dos exemplares da liña de orde de compra que está en reclamación, xunto coa súa data de recepción prevista.
Pode editar ou actualizar as datas das liñas de orde de compra vencidas. Se accede a unha POL con reclamación, arriba á dereita do rexistro, móstranse os botóns que permiten as opcións de Editar a liña de orde de compra ou Cambiar fecha prevista de recepción.
Ao clicar en Cambiar fecha prevista aparece un cadro de diálogo onde seleccionamos unha nova data. De maneira opcional podemos introducir calquera nota na área Nota. E seleccionar Gardar.
Actualízase a data prevista e elimínanse as alertas de reclamación e a liña de orde de compra xa non aparece En reclamación na lista de tarefas.
Cando a mesma data prevista é aplicable a múltiples liñas de orde de compra, a nova data pode introducirse de forma global para todas as liñas de orde de compra aplicables. Seleccione as POL para as que desexa actualizar a data e a continuación, no menú de accións de arriba, seleccione Cambiar fecha prevista .
.