Táboa de contidos
A solicitude de encadernación e unha solicitude de tipo interno e realízase a través dunha orde de traballo. Como xa se mencionou, as ordes de traballo operan ao nivel do exemplar. A opción Orden de trabajo só aparecerá cando esteamos a traballar con exemplares físicos no menú dos tres puntos. Despois de facer a busca do título que se precisa na barra de busca permanente, deberase seleccionar a opción Ejemplares no menú dos tres puntos. Cando se teña localizado o exemplar que se vai enviar a encadernar, deberase premer no menú dos tres puntos e elixir a opción Orden de trabajo.
Se, polo contrario, temos na man o libro que queremos mandar a encadernar, únicamente deberemos escanear o exemplar en Servicios al usuario>Escanear ejemplares e seleccionar Orden de trabajo no menú dos tres puntos.
No formulario de solicitude, o primeiro será seleccionar a orde adecuada. No despregable haberá que seleccionar Encadernación de entre as opcións que se ofrecen.
No formulario, deberase especificar se hai que recoller do estante o exemplar que se vai envíar a encadernar. En caso afirmativo, NON hai que marcar o recadro correspondente (aparece marcado por defecto). O sistema xererará automáticamente unha solicitude para que o exemplar sexa recollido do estante.
Tamén hai que especificar o mostrador que leva a cabo a operación. En principio só debería aparecer o mostrador de préstamo do noso centro (ou mostradores, de haber máis dun). É posible que apareza tamén Departamento por defecto mais esta é a opción por defecto que ofrece Alma e actualmente non está en funcionamento. Deberase empregar en cada caso o mostrador de préstamo da nosa biblioteca. Una vez completada a solicitude hay que premer en Enviar.
A orde de traballo aparecerá como solicitude de recollida na opción Servicios al usuario>Recoger de la estantería. O seguinte paso será recoller o libro do estante e escanealo.
Una vez recollido o exemplar do estante, este escanearase. O sistema indicará o seguinte paso no fluxo de traballo:
Unha vez feito isto, o recurso aparecerá xa na pestana Encadernación da opción Gestionar exemplares en proceso. Ao entrar en Servicios al usuario > Gestionar ejemplares en proceso hai que seleccionar a opción de Encadernación no despregable. Aí aparece a relación de obras que o noso centro ten en encadernación. Todas as xestións relacionadas coa encadernación realízanse dende este lugar.
No menú dos tres puntos de cada exemplar, aparecen unha serie de opcións que permitirán xestionar máis eficazmente os exemplares a encadernar.
A opción Editar permite engadir notas ao exemplar. Aquí, pódese especificar o nome do encadernador que ten o exemplar ou calquera outro particular que sexa pertinente. Tamén é posible especificar o estado do proceso de encadernación no que se atopa o recurso. Actualmente, esta funcionalidade non está configurada como se pode deducir do despregable baleiro.
Tamén é posible marcar a data na que se prevé que o libro volva á biblioteca. Na opción Actualizar fecha de vigencia, eliximos a data nun calendario.
A data de volta esperada aparecerá despois na columna Fin de la actividad.
Una vez que se teña recibido de volta o exemplar encadernado, deberase seleccionar a opción de Hecho no menú dos tres puntos para que o exemplar desaparezca da listaxe de recursos en exposición finalizando, así, a orde de traballo.
Outro xeito de marcar como feita a orde de traballo é seleccionando a casa do exemplar e logo marcar feita a tarefa arriba á dereita na opción Hecho (ver imaxe).
As solicitudes de préstamo para exposicións son solicitudes internas da biblioteca e forman parte dos procesos chamados Ordenes de trabajo. Ao igual que o resto de ordes de traballo, estas solicitudes realízanse ao nivel do exemplar. Tras facer a busca do título que se precisa na barra de busca permanente, deberase seleccionar Ejemplares no menú dos tres puntos. Cando se teña localizado o exemplar que se vai enviar á exposición, será preciso premer no menú dos tres puntos e elixir a opción Orden de trabajo.
No formulario de solicitude, o primeiro será seleccionar a orde adecuada mediante un despregable. Neste caso, seleccionamos Exposicións de entre as opcións que se ofrecen.
No formulario que aparecerá de seguido hai varias opcións que marcar. Deberase especificar se non hai que recoller do estante o exemplar que se vai envíar á exposición. En caso afirmativo hai que marcar a casa correspondente. Tamén hai que especificar o mostrador que leva a cabo a operación. Deberase empregar en cada caso o mostrador de préstamo da nosa biblioteca. Una vez completada a solicitude deberemos premer en Enviar.
As solicitudes de préstamo para exposicións xestiónanse dende a opción Servicios al usuario > Gestionar ejemplares en proceso.
Ao entrar hai que seleccionar o tipo de orden de traballo que se quere consultar. Neste caso: Exposicións. Aí aparece a relación de obras que o noso centro ten en exposición.
No menú dos tres puntos de cada exemplar, aparecen unha serie de opcións que permitirán xestionar máis eficazmente os exemplares. A opción Editar, permite engadir notas ao exemplar onde se pode especificar de que exposición se trata ou calquera outro particular que sexa pertinente.
Tamén é posible marcar a data na que se prevé que o libro volva á biblioteca. Na opción Actualizar fecha de vigencia, eliximos a data nun calendario.
A data de volta esperada aparecerá despois na columna Fin de la actividad.
Una vez que se teña recibido de volta o exemplar que foi exposto, deberase seleccionar a opción de Hecho no menú dos tres puntos para que o exemplar desapareza da listaxe de recursos en exposición finalizando, asi, a orde de traballo.
Outro xeito de realizar esta mesta operación é seleccionando o título que se desexa retirar da listaxe e picando na palabra Hecho como se mostra na imaxe:
Por último, unha vez finalizada a orde de traballo é preciso escanear o exemplar. Alma mostrará o seguinte paso que debe seguir o exemplar:
A solicitude de reparación de libros está pensada para aquelas bibliotecas que dispoñen dun posto de reparacións menores para libros e outros materiais. O fluxo de traballo deste tipo de solicitude é o mesmo que no caso das outras ordes de traballo xa vistas. Cando se teña localizado o exemplar que se vai enviar a reparar, deberase premer no menú dos tres puntos e elixir a opción Orden de trabajo. Se temos xa o exemplar na man, basta con escanealo en Escanear ejemplares e seleccionar no menu dos tres puntos a opción Orden de trabajo.
No formulario de solicitude, o primeiro será seleccionar a orde adecuada mediante un despregable. Neste caso, seleccionamos Reparación Libros de entre o resto de opcións.
No formulario que aparecerá de seguido hai varias opcións. Por defecto aparece marcada a casa No recoger de la estantería. En caso de non ter o libro a man, hai que quitar a marca da casa correspondente e o sistema xerará unha solicitude de Recoger de la estantería. Tamén hai que especificar o mostrador que leva a cabo a operación. Como no resto das ordes de traballo, deberase empregar en cada caso o mostrador de préstamo da nosa biblioteca. Una vez completada a solicitude hay que premer en enviar.
Como no resto de ordes de traballo, as solicitudes de reparación de libros xestiónanse dende a opción Servicios al usuario > Gestionar ejemplares en proceso.
Ao entrar, hai que seleccionar o tipo de orden de traballo que se quere consultar. Neste caso: Reparación Libros. Aí aparece a relación de obras que o noso centro ten en reparación.
No menú dos tres puntos de cada exemplar, aparecen unha serie de opcións que permitirán xestionar máis eficazmente os exemplares.
A opción Editar permite engadir notas ao exemplar onde se pode especificar o tipo de arranxo que se lle está a facer. Alma, permite tamén especificar o estado físico polo que vai pasando o libro, pero actualmente esta funcionalidade non está configurada.
Tamén é posible marcar a data na que se prevé que o libro volva a estar dispoñible. Na opción Actualizar fecha de vigencia, eliximos a data nun calendario. Mais, ao tratarse dun proceso interno do centro, esta opción non é necesaria.
No caso que querer engadirlle unha data de volta esperada, esta aparecerá na columna Fin de la actividad. Para rematar a orde de traballo, deberase seleccionar a opción de Hecho no menú dos tres puntos para que o exemplar desaparezca da listaxe de recursos en exposición finalizando, asi, a orde de traballo.
Tamén e posible seleccionar a casa do exemplar e logo marcar na opción Hecho para finalizar a tarefa (ver imaxe).
A solicitude de reparación de portátiles e unha solicitude de tipo interno e realízase a través dunha orde de traballo. Como xa se mencionou, as ordes de traballo operan ao nivel do exemplar. A opción Orden de trabajo só aparecerá cando esteamos a traballar con recursos físicos no menú dos tres puntos. Porén, no caso dunha solicitude de reparación de portátiles, hai un procedemento abreviado que permitirá xestionar as solicitudes de un xeito máis rápido e cómodo. Seleccionamos Escanear ejemplares en Servicios al usuario. Unha vez no formulario escollemos no despregable a opción Reparación de portátiles.
Escaneamos o portátil e Alma mandaránolo á pestana de Reparación portátiles en Servicios al usuario > Gestionar ejemplares en proceso.
En Gestionar ejemplares en proceso seleccionamos Reparación portátiles no despregable e aí aparecerán a listaxe dos ordenadores que están en reparación:
No menú dos tres puntos de cada exemplar, aparecen unha serie de opcións que permitirán xestionar máis eficazmente este tipo de recurso:
A opción Editar permite engadir notas ao exemplar. Aquí, pódese especificar o nome do servizo técnico que ten o portátil ou calquera outro particular que sexa pertinente. Tamén é posible especificar o estado do proceso de reparación no que se atopa o recurso. Actualmente, esta funcionalidade, como no resto das ordes de traballo descritas ata agora, non está configurada (como se pode deducir do despregable baleiro).
Tamén é posible marcar a data na que se prevé que o portátil volva á biblioteca. Na opción Actualizar fecha de vigencia, eliximos a data nun calendario. A data de volta esperada aparecerá despois na columna Fin de la actividad como en todas as ordes de traballo. Una vez que se teña recibido de volta o portátil, deberase seleccionar a opción de Hecho no menú dos tres puntos para que o recurso desapareza da listaxe de recursos en reparación (ver o resto de ordes de traballo para obter máis información sobre esas opcións).
Outro xeito de marcar como feita a orde de traballo é seleccionando a casa do exemplar e logo marcar feita a tarefa arriba á dereita na opción Hecho (ver imaxe).
O seguinte paso no fluxo de traballo será reubicar o ordenador ao seu lugar habitual en Escanear ejemplares:
Cando debemos procesar numerosos exemplares hai un método máis abreviado de xerar unha orde de traballo. Este método é o máis cómodo e ademáis pódese empregar tamén cando se trata únicamente dunha solicitude:
1. Ir a Servicios al usuario>Escanear ejemplares.
2. Seleccionamos a orde de traballo que precisamos no formulario.
3. Escanéanse todos os exemplares e prememos en Gestionar ejemplares en proceso.
4. Seleccionamos a nosa orde de traballo e alí atoparemos todos os recursos que acabamos de escanear.
O resto de pasos, e todo o referente a xestión específica de cada exemplar, son comunes a todas as ordes de traballo.
É importante lembrar que as ordes de traballo teñen prioridade sobre as solicitudes xeradas polos usuarios. Se un exemplar ten unha solicitude previa, o sistema ignorará a solicitude e procederá coa orde de traballo.