Ir ao contido principal

Manual Alma - Servizos

Manual de xestión do servizo de circulación da BUSC en Alma-ExLibris: usuarios, solicitudes, préstamos e bibliografías recomendadas

Como devolver exemplares

En Alma a devolución de exemplares pódese realizar de dous xeitos:

 

A.- Devolución con usuario dende Servicios al usuario>Gestionar servicios al usuario
  1.  Introduce os datos da persoa usuaria (Ver Como acceder ao rexistro da persoa usuaria)  e preme en Ir.
  2.  Selecciona a pestana Devoluciones.
  3. Na caixa de busca introduce o código de barras do exemplar ou, no seu defecto, fai unha busca por algún campo do exemplar a través da icona Seleccionar de una lista:

  4. Abrirase unha ventá na que poderás recuperar o exemplar por diferentes elementos (Título, Signatura, etc.). Unha vez recuperado o rexistro de exemplar, só tes que premer enriba del e aparecerá o seu código de barras na caixa de devolución.
  5. Ao facer clic en Aceptar, a devolución quedará rexistrada na parte inferior.
  6. Para sair do rexistro de usuario e volver á páxina inicial podes premer na frecha de retorno ou pulsar  no botón Hecho. Ao premer neste, Alma enviará automáticamente á persoa usuaria un xustificante cos datos da súa devolución.

 


  1.  
 B.- Devolución sen usuario dende Servicios al usuario>Devolver ejemplares
  1. No cadro de busca introduce o código de barras do exemplar e fai clic en Aceptar.
  2.  Dende a opción de Ignorar fecha y hora de devolución podes modificar a data de devolución dos exemplares a devolver.
  3. O sistema devolve unha listaxe de confirmación.
  4. Dende o menú dos tres puntos (á dereita de cada exemplar devolto na listaxe de confirmación) tamén podes modificar a data de devolución dun exemplar concreto.
  5. Para pechar a pantalla podes premer na frecha de retorno ou en Sair; dende aquí, as persoas usuarias recibirán un xustificante cos datos da súa devolución.

 

 

Posibles destinos do exemplar

Cando devolves un exemplar, Alma sempre indica a seguinte acción que debes realizar co material devolto.

  • Se o material devolto é da nosa ubicación, o sistema indica que debe ser colocado na estantería.

 

  • Se o material devolto é doutra ubicación, Alma mostrará unha mensaxe de aviso.

 

 
 

  • Se o exemplar devolto ten unha reserva pendente  na nosa ubicación, o sistema mostrará unha mensaxe de aviso. Así mesmo, enviará un email á persoa solicitante indicándolle o tempo do que dispón para a súa recollida.

 


 

  • Se o exemplar devolto ten unha reserva pendente noutra ubicación, a mensaxe que aparece será a seguinte:


Como visualizar as devolucións nun rexistro de usuario/a

A opción Pantalla de retorno permite visualizar o histórico de devolucións desa persoa usuaria ao seleccionar Todas las devoluciones.

Podes localizar dentro dese listado de devolucións un exemplar concreto facendo unha busca por título, autor ou código de barras.

As persoas usuarias tamén poden acceder ao seu historial de devolucións no seu rexistro de usuarios en Iacobus.

 

 

 

No símbolo da roda dentada, que se atopa na parte dereita da barra de devolución, podes elixir os campos que queres visualizar. Abonda con marcar a caixa ou caixas correspondentes e pulsar no botón Hecho. Tamén podes cambiar a disposición dos campos premendo co rato e arrastrando o campo que queiras mover á dereita ou esquerda.

 

 

 

A opción Exportar lista permite xerar un listado de devolucións nun arquivo  Excel. Nel podes incluir todos os campos dispoñibles, ou ben, só os que teñas seleccionados.

 

 

 

Incidencias na devolución

Declarar como devuelto

Cando unha persoa usuaria afirma que devolveu un exemplar que aínda ten en préstamo, dende o seu rexistro de usuario na pestana de Préstamos, á dereita do exemplar correspondente, podes escoller, dende o menú dos tres puntos,  a opción Declarar como devuelto.

 

 

Alma abre unha ventá na que debes incluir unha nota aclaratoria. Tamén cambia o estado do exemplar a Reclamado devuelto e proporciona unha nova opción ao premer no menú dos tres puntos, Ejemplar encontrado, para que a poidas usar si o documento aparece, aínda que o sistema tamén fai os cambios pertinentes ao devolvelo con normalidade.

O exemplar continuará vinculado ao rexistro da persoa usuaria. Este estado de exemplar Reclamado devuelto debe ser unha situación temporal na que, tanto o persoal da Biblioteca como o propio usuario, poidan facer as comprobacións pertinentes. Se o material non aparecera, o seu estado debe cambiar a Perdido.

Cando marcamos un exemplar como Reclamado devuelto non se visualizará en Iacobus.

 

 

Documento perdido por un usuario

Si unha persoa usuaria nos informa de que perdeu un exemplar que ten en préstamo, farémolo constar dende o menú dos tres puntos, á dereita do exemplar, seleccionando a opción Perdido. En Alma utilízase Extraviado cando o material desaparecido non está relacionado cun préstamo.

 

 

 

Cando declaramos Perdido un exemplar quedará oculto en Iacobus. O exemplar continúa ligado á persoa usuaria, polo que aplicarase o bloqueo establecido ata que devolva ou repoña o exemplar unha vez rematado o prazo de préstamo. Se o documento aparecera, pódese marcar como Ejemplar encontrado. Para facelo, vas ao rexistro de usuario e selecciona no menú dos tres puntos, á dereita do exemplar, a opción Ejemplar encontrado. Tamén podes facer unha devolución porque, deste xeito, os cambios realizaranse automaticamente.

Alma modifica a Perdido de xeito automático aqueles exemplares que non foron devoltos despois de ter enviado todas as cartas de reclamación previstas (6).