Ir ao contido principal

Manual CI : actualización curso 2024/2025

Deseño do banco de preguntas

Dado que os cuestionarios deben ser homoxéneos para todo o alumnado (medir as mesmas competencias, cun mesmo nivel de dificultade) e, a un tempo, adaptados ás súas necesidades específicas, nos cuestionarios teremos preguntas que son comúns a todos os itinerarios, e outras que haberá que modificar para adaptar a cada titulación.

Así, o procedemento será o seguinte:

a. No banco de preguntas da aula modelo crearemos unha categoría "madre" que identificaremos co nome da aula e nivel (no exemplo da imaxe: AULA MODELO CI. NIVEL BÁSICO). Crearemos unha subcategoría por cada actividade (no exemplo, M7A_Citar en estilo...), e dentro de cada unha delas, unha subcategoría de preguntas comúns e tantas outras como itinerarios necesitemos (ver na imaxe as subcategorías da actividade M7A).

Neste exemplo, a actividade M7A_Citar en estilo... consiste nun cuestionario de 10 preguntas, onde 7 delas son comúns a todo o alumnado, e as 3 restantes son especificas para o estilo de citación que se usa nas distintas titulacións:

Exemplo banco de preguntas

b. Unha vez organizado o banco de preguntas, para elaborar as preguntas hai 2 opcións:

1) Crear as preguntas desde cero, directamente no banco de preguntas, asignándolle a categoría correcta. Despois poderemos inserilas no/s cuestionario/s desexado/s mediante a opción "Engadir do banco de preguntas".

2) Crear un cuestionario e dentro del as preguntas. Ao seleccionar a opción "Engadir unha pregunta" vai pedir como primeiro campo que se escolla a categoría adecuada.

Para recueprar unha pregunta que xa tiñamos noutra aula, podemos ir copiando e pegando o texto desde o cuestionario desa outra aula ao da nova (non debemos esquecer asignar a porcentaxe 100% á resposta correcta).

CUESTIONARIOS REPETIDOS (ITINERARIOS)

A maioría das probas son idénticas para todo o alumando, mais aquelas relacionadas cos recursos de información e cos estilos de citación serán forzosamente distintas, xa que hai que adaptalas ás necesidades das diferentes titulacións da USC.

Nestes casos os cuestionarios terán a mesma configuración (axustes, nº intentos, límite de tempo, nº preguntas, restricións...). É por isto que o máis eficaz será crear un cuestionario e configuralo, engadindo as preguntas que servirán de base, dado que a maioría serán preguntas comúns a todos os itinerarios.

Feito isto, replicaremos o cuestionario tantas veces como itinerarios necesitemos, tendo en conta que:

  1. As preguntas que conteñen as réplicas do cuestionario aparecen unha soa vez no banco de preguntas, na categoría que lles asignamos ao crealas. Se modificamos unha pregunta desde un cuestionario, modificarase no banco e, polo tanto, en todas as réplicas do cuestionario.
  2. Debemos conservar as preguntas comúns a todos os itinerarios, que non deberán ser modificadas. En caso de atopar erros, débense comunicar á coordinación de FUBUSC.
  3. As preguntas "específicas" de cada itinerario deberán incorporarse desde o banco de preguntas:
    1. Podemos eliminar estas preguntas desde o cuestionario propio (desenganchalas), e elaborar as propias tamén desde o cuestionari, asignándolles a categoría adecuada, tal como vimos no apartado anterior.
    2. Ou ben, se xa as creamos no banco de preguntas no paso previo, abonda con eliminar do cuestionario as que sobren (non pertencentes ao noso itinerario) e traer do banco as adecuadas.